Veelgestelde vragen

1. Waarom is SchermExpress zo goedkoop terwijl andere bedrijven veel duurder met een schermvervanging zijn?

Schermexpress.nl levert erg veel panelen voor notebooks en netbooks. Door deze grote volumes zijn wij in staat rechtstreeks bij de fabrieken in Azië in te kopen waardoor wij de volledige tussenhandel uitschakelen. Wij gebruiken exact dezelfde parts (partnummers en merken) als dure reparateurs in Nederland. Bovendien plaatsen wij zo veel schermen dat onze monteurs exact weten hoe alle notebooks gedemonteerd worden. Hierdoor verliezen wij geen tijd met de reparatie en kunnen wij deze voor een laag bedrag uitvoeren.

2. Waarom kost het bij SchermExpress even veel om een 10" scherm te vervangen als een 17" scherm?

Schermexpress.nl koopt de schermen direct in het Verre Oosten in. Hierdoor zijn de prijsverschillen tussen de verschillende maten niet zo groot. Bovendien verkopen wij zowel de oudere CCFL panelen als de nieuwere LED panelen door elkaar. Voor u als eindgebruiker is het bijna ondoenlijk zeker te weten welk scherm u in uw notebook hebt zitten. Wij hebben er daarom voor gekozen een vaste prijs voor elk scherm te rekenen en nemen de eventuele kosten voor een duurder scherm voor onze rekening om de reparatieservice zo eenvoudig mogelijk te houden. Overigens zegt de maat van een scherm minder over de prijs dan bijvoorbeeld de gangbaarheid van een type scherm.

3. Is het bij SchermExpress ook mogelijk langs te komen voor de reparatie?

Uiteraard bent u van harte welkom in onze winkel om de reparatie direct uit te laten voeren. Wij vragen u wel uw komst vooraf aan te kondigen zodat wij uw scherm alvast kunnen reserveren en in onze planning tijd voor u kunnen reserveren om zo de wachttijd tot een minimum te beperken. Daarnaast kan het altijd zijn dat in uw notebook juist een afwijkend paneel wordt gebruikt wat afwijkt van de serie en net niet bij ons uit voorraad leverbaar is. Wij kunnen vooraf altijd met 99% zekerheid zeggen of we uw scherm ook daadwerkelijk voorradig hebben. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor reistijd of reiskosten als ter plaatste het door ons gekozen paneel toch niet het juiste blijkt te zijn. Wij rekenen geen meerkosten als u zelf langskomt en geven ook geen korting op het reparatiebedrag in onze winkel. Wel kan het voorkomen dat u wegens drukte even op uw beurt moet wachten als u ons bezoekt. Wij hebben natuurlijk wel een bak lekkere koffie voor u klaarstaan om de wachttijd door te komen!

4. Klopt het dat mijn notebook dezelfde dag nog gerepareerd wordt teruggestuurd?

Wij streven er naar alle notebooks die binnen komen nog dezelfde dag gerepareerd te retourneren. Echter mocht uw notebook laat in de middag pas worden afgeleverd dan kunnen wij besluiten de notebook niet te versturen omdat wij de kwaliteit van de reparatie nog willen beoordelen door middel van een duurtest. Wij zullen nooit de reparatiesnelheid voorang geven boven de kwaliteit

5. Heeft SchermExpress echt alle schermen zelf op voorraad?

Wij proberen alle veelvoorkomende schermen altijd op voorraad te houden. Immers bespaart dit tijd en kosten. Desondanks kan het voorkomen dat uw scherm niet bij ons voorradig is. Doordat wij alle schermen direct bij de bron afnemen en niet in Nederland kan de levertijd hierdoor oplopen. Wij ontvangen onze voorraden altijd per Express service en kunnen u altijd een nauwkeurige schatting geven van de aankomsttijd van bestelde panelen. Overigens zijn veel onderdelen niet lokaal in te komen en is de enige optie vaak inkopen in Azië.

6. Gebruikt SchermExpress wel originele onderdelen?

Schermexpress.nl maakt gebruik van alle gangbare A-kwaliteit schermen, zoals de bekende notebookfabrikanten ook doen. Mocht u achteraf willen weten welk type scherm is gebruikt, of wilt u uw oude scherm retour, vult u dit dan graag in bij de 'opmerkingen' in het bestelformulier en wij voorzien u graag van deze info.

7. Kan ik ook contant geld meesturen met de notebook voor de betaling?

Ja, u kunt contant geld meesturen ter betaling, echter wij raden het ten zeerste af. Contant geld wordt niet verzekerd tijdens het transport naar ons toe en hier kan alleen maar van alles mee mis gaan. Mocht u toch contant willen betalen, vult u dit dan absoluut in in het opmerkingen veld!

8. Moet ik mijn notebook verzekerd naar u versturen?

Schermexpress.nl dekt verzekering van uw apparaat als u gebruik maakt van onze GLS pick-up service, via inlevering bij een Postnl inleverpunt en de retourzending via DHL. U bent echter zelf verantwoordelijk voor het deugdelijk verpakken van de laptop als u deze naar ons stuurt. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade aan uw apparaat veroorzaakt door een slechte bescherming bij verzending naar ons toe. Bij het terugsturen is uw notebook door ons verzekerd en wordt juist verpakt. Maakt u gebruik van een eigen verzendservice, zorgt u dan zelf voor een juiste verzekering.

9. Wat als het scherm niet kapot blijkt te zijn maar iets anders?

Schermexpress.nl heeft veel ervaring in de reparatie van notebooks. In sommige gevallen is niet het scherm kapot maar bijvoorbeeld het invertorbord. U kunt dit zien door op het scherm te kijken onder helder licht. Is het beeld dan wel zichtbaar dan is er dus soms wat anders aan de hand dan een kapot scherm. In sommige gevallen moet helaas dan toch het scherm vervangen worden. Mocht er iets anders aan de hand zijn dan zullen wij altijd contact met u opnemen voor een prijsopgave of restitutie van een deel van uw betaling. Wij repareren ook andere klachten aan notebooks, maar horen wel graag vooraf als u uw notebook met een andere klacht naar ons opstuurt.

10. U geeft laagste prijsgarantie, hoe werkt dit?

Schermexpress.nl koopt tegen de scherpst mogelijke prijzen in en garandeert hierdoor de laagst mogelijke prijs. Mocht u voor uw schermreparatie (met A-merk paneel) plus verzendkosten elders een lagere prijs tegen komen dan onze prijs, laat het ons weten en wij passen direct uw prijs aan.

11. Verkoopt u ook de losse panelen?

Ja, Schermexpress.nl verkoopt ook de losse panelen. Kijkt u op onze speciale schermen site www.LaptopPanel.eu. voor de mogelijkheden.

12. Ik ben wederverkoper, biedt u voor mij speciale condities?

Ja, wij leveren ook aan wederverkopers, via onze groothandel 4Dealers. Neemt u contact op met onze afdeling verkoop voor meer informatie.

13. Welke merken kunt repareren?

Wij repareren alle merken, HP, Dell, Toshiba, Acer, Apple, Fujitsu en ga zo maar door, alle merken, alle maten scherm tot en met 17,6" allemaal voor dezelfde lage prijs.

14. Hoe veilig is het om met uw bedrijf te werken?

SchermExpress is onderdeel van HCA Computers, jaren de grootste computerwinkel van de Drechtsteden geweest en inmiddels uitgegroeid tot reparatiecentrum en automatiseerder. HCA Computers (Heijligers Computers) is meerdere malen door de branchevereniging ICT Waarborg verkozen tot beste computerwinkel van Nederland en van Zuid-Holland. Ook heeft HCA computers prijzen ontvangen voor de webshops, met in het bijzonder de klantvriendelijke opstelling. Heeft u vragen over onze winkel en wilt u een onafhankelijk advies dan verzoeken wij u contact op te nemen met ICT Waarborg.